Wednesday, May 7, 2008

Viltspår, ännu finns det hopp :-)

Igår var det dags för viltspåskurs igen och eftersom Icky fått kicken så fick Stig och Molly följa. Tyra var inte där så båda mina hundar fick gå ett kort spår var. Stig fick ett jätte lätt spår som han kalrade galant, lite läskigt var det med blodlukten men ack så spännande. Mollys spår var lite längre men hon fattade galoppen på en gång och klarade det galant.Puh, så skönt några av mina hundar hajar vad det ska göra iaf:-)

Kursledaren som dömt Nova på spår tidigare tyckte att hon kunde få göra något annat så länge:-) och Icky kunde ju få sitta hemma i soffan och äta sockerkaka som han sa, ha ha säger väl allt om Ickys spårintresse. Men jag ger inte upp helt och hållet med Icky jag tänker prova honom nästa år igen, men aldrig att jag slösar bort 800 kr på en viltspårkurs på honom någon mer gång iaf:-) Nåja han tyckte att både Molly och Stig var lovande och nu ska jag lyssna på honom och göra rätt sak med rätt hund för en gångs skull.


Den "upphöjda liggplatsen" som det så fint heter i lagstiftningen har äntligen fått sina ben, den är lite hög för Icky men den är ju till för att spana och ligga på och inte leka herre på täppan så... den får vara som den är nu. Ev. bygger jag ett trappsteg på ena sidan.
Just nu står den mitt på gräsmattan men jag tror man får flytta runt den allt efter årstiden, våren ska den nog stå på altanen så tt de kan liggai solen och värmas och på sommaren under ngt träd där det är skugga. Och på vinter i friggan för att öka livslängden på den.



No comments: