Wednesday, May 28, 2008

Härliga Härjedalen mm

Förra torsdagen åkte pojkarna och jag upp till mamma, Arne och Janice i Härjedalen. Där hade vi några fina dagar, långpromenader i berget å det är så härligt med den vackra naturen som finns "hemma". Från berget har man världens utsikt över skogar och myrar åt ena hållet och sjön på andra sidan, det är enorma obebyggda vidder att blicka ut över. Och var hade jag kameran under dessa underbara promenader, jo inne så klart:-(

Sedan var det så klart bad och klippning av Janice, hon har fått så fin päls och den växer så det nästans syns. Tyvärr orkar inte mamma och Arne ha henne i päls på sommaren så det blev en nedrakning, snacka om att det sved att raka av all denna fina päls:-( Men, men Janicen har det så bra där uppe och trivs med mamma och Arne så jag får svälja förtreten med pälsen och göra dem till viljes, hunden mår bra iaf.

I söndags åkte Arne, jag och pojkarna till Sundsvall, vi åkte från Herrö redan klockan 03.30. Klockan 7 var vi framme och träffade Josefine, Marie och Dobby. En nybadad men oklippt Dobby, så det var bara att hugga in på hans päls. Det var inte riktigt min dag jag hade inga skär för de var på slipning, jag trodde att jag skulle hinna få dem på fredagen men nej nej (de kom igår). Christina Bodén var snäll och lånade ut sin maskin till mig, så det löste sig iaf Tack Christina!

Min första fadäs, jag missade Ickys mätning 2 ggr tom men som tur var så var Josefine uppmärksam och hörde när de ropade upp Icky, så hon tog honom under armen och rusade in och mätte honom. Sedan höll jag på att missa hans bedömning... men hann in i tid. 1:a Hp fick han. Så fort Icky var färdig i ringen flyttade vi (vi= Arne och Marie som fick så lov att sköta allt runtomkring oss, förvirrade Nina klarade inget) hela vårt lass med prylar till bedlingtonringen, där klämde vi in oss bredvid Christinaoch Buddha.

Stig fick 1, 1 HP, Dobby fick en för mig oförtjänt 2:a:-( han är jätte fin men "tyvärr" har han kolossala bakbensmuskler som troligen är för korta så att han inte kan sträcka ut steget ordentligt. BIR blev Christinas goa hund Buddha och 2:a BH blev Casper frånUmeå.

I måndags åkte vi hem, borta bra men...

No comments: