Friday, November 28, 2008

Ska det krångla så ska det, ingen operation

En massa plusgrader så det tinar vägarna är farbara igen. Men lite trött blir man, att det måste bli sådant kaos för att det äntligen kommer lite snö och sedan ska den tina bort dagarna efter:-( Jag hade gärna haft kvar snön och -5 grader ett par månader nu.
*
Idag var jag och Candy in till Ulltuna för att förmodligen ta bort stiftet i Candys ben, men det blev en besvikelse. Candy undersöktes grundligt va två veterinärstudenter och sedan av en veterinär sedan fick hon lugnande, röntgades. När plåtarna kom till veterinären visade det sig att de har varit alltför optimistiska med tiden, det var inte läkt så mkt att det vågade ta bort stiftet. Eftersom Candy är så ung så får stiftet inte sitta kvar för länge för då kan det hämma tillväxten eftersom det sitter en tillväxtzon. Så inte förrän den 11 december ska vi in nästa gång och då förhoppningsvis kunna ta bort det.
*

I morse när vi skulle åka så skulle Anders sätta Candy i bilen men vips så stod han där med tomt koppel, hon visste nog vart hon skulle så hon kröp. Lite hjälpte det förståss till att jag klippte henne igår, kopplet blev flera centimeter för stort:-) Hon var med andra ord väldigt långhårig fram till igår, jag har inte vågat ha henne på trimbordet förrän nu. Jag är livrädd att hon ska skada sig igen och när de andra hundarna springer fort eller busar våldsamt känns det jätte läskigt, helst skulle de sitta i soffan för jämnan så att mina nerver håller sig lugna:-)

No comments: