Monday, November 24, 2008

Insnöad, skrattretande

För första gången i mitt liv är jag insnöad, helt galet. Under natten har det kommit massor med snö och vana trogen här ute vid kusten så har det blåst ordenligt så snön ligger i halvmetetrs djupa drivor. Lägg dessutom till lite värme på eländet så får du tung blötsnö i dessa drivor.
*

Tidigt i morse var Anders och grannen ute och skottade vår lilla väg så att de skulle ta sig ut med bilarna. Mycket försenade kom de båda två iväg, Caroline hade valt att åka med Anders in till Norrtälje idag vilket var ett smart drag skulle det visa sig. När de åkt försökte jag skotta så att jag skulle få ut min bil, men gav snabbt upp Anders hade dessutom lyckats skotta av snöskoelns skaft så det jag hade att skotta med ar en lite spade som blötsnön fastnade på. Så jag gick in och fixade klart med hundarnas mat osv och gick sedan upp till bussen. Vid busshållsplasten kollade jag klockan och insåg att klockan ar mycket, hade jag missat bussen?? Då kom "han" som bor mittemot busshållsplatsen och berättade för mig att alla bussar ar inställda, ops snopet. Jag fick också veta att det har de sagt på både TV och radio hela morgonen att bussarna är inställda... jaha jag har arken haft TV eller radio på jag har ju för 17 skottat snö hela morgonen. Nåja det var bara att knata hem igen, kollade snöläget för att få ut min bil,.. näe det går inte.
*

Så idag har jag varit hemma, insnöad... Tack och lov så kunde jag få lite arbete hemmailat av Kristina som lyckats ta sig till jobbet, det tog 1 timme för henne att åka va 1 mil. Kaoset i Norrtälje var tydligen total, fullständigt stopp genom stan. Så ett par-tre timmars jobb har jag fått gjort så det är inte en hel dags minus tid i alla fall.
*
Hundarna då vad gillar de snön, massor de älskar den. I typ 10 minuter sedan måste de in och tina upp styltorna av snö på benen, fy bubblingen hur de ser ut. Snacka om att alla golv är dyngsura av tinad snö, den som klarar sig bäst är `svarta faran´, föld av Terrie (kortklippt) och Nova som tydligen vet hur det blir om man går i snön hon trippar i hjulspåren :-)
*

*
Candy spanar ut över snöklädda åkrar
*


Candy trivs verkligen ute i snön, jag har fullt shå att hålla henne med alla fyra benen i marken
*
Snömonster
*

No comments: