Thursday, August 30, 2007

Välkommen Stig

Den här sommaren händer allt på en gång, Molly och Janice fick valpar och nu idag fick jag åka på Arlanda och ta emot Stig från England. Stig har jag väntat på i två år och nu äntligen är han här hos oss. Trots resan så var han en glad och pigg valp när han kom fram, efter att ha bekantat oss med varandra ett tag och han fått röra på sig och rasta av sig var det dags att sitta i buren igen. Resan hem till Gräddö tog ca 1 timme och väl hemma fick han bekanta sig lite försiktigt med de andra hundarna och Honung.

Molly och Nova accepterade honom ganska snabbt och även Stig tyckte att tjejerna var ok. Icky däremot tog ju till sina lite våldsamma metoder när han hälsade på Stig, så Stig tyckte han var jätte läskig. Men strax innan läggdags inviterade Stig Icky till lek och de verkade ha kul ihop. Honung luktade på honom och fick en jätte stor svans en kort stund men sedan kom hon tydlijgen på att han inte var något att hetsa upp sig för. Stig ägnade knappt Honung ett ögonkast, nåja han har nog dem som kommer att kära honom jaga katt det är ju ffa Molly bra på.

Jag är skyldig Dorothy och Derek på kennel Bisbee i England ett stort tack för att jag fick köpa honom och för all hjälp jag fått i samband med hans resa hit.

Nedan några bilder från eftermiddagen och kvällen. Caroline pratade Engelska med honom så henne gillar han skarpt, han sover på hennes rum i natt också.













No comments: