Tuesday, August 28, 2007

På besök hos pappa, farfar, farmor, fastrar och Malin såklart

Idag har jag och alla fem valparna (Icky fick följa också, han var flockens vita får) varit i Österbybruk hos Malin på besök. Hos Malin finns just nu pappa Wilde, sedan bor farfar Skalman, farmor, Saga, faster Nirvana där + att idag var även faster Inka där på besök. Så det var rena släktträffen hos Malin.

Valparna busade och kissade i Malins kök några timmar medan vi fikade och Malin kollade på valparna med kritiska ögon. Det var jätte kul att visa upp dem för Malin som har ett sånt öga för vad som är bra och inte. Att Malin sedan gillade valparna gjorde mig så klart jätte glad och jag fick massor med inspiration.

Malin fotade valparna, om ngt rött syns på Isacs svans och Tjabos öra så är det inte blod utan nagellack. Jag dubbelmärker dem nu både, med bådenagellack och halsband.

Patricia hann komma hem från skolan innan jag åkte, så jag fick se på hennes underbart vackra tygbedlington som hon syr. Snacka om att den tjejen är konstnär, så ung och redan så duktig vad ska det bli av henne när hon blir stor. Här såg jag min chans att få en sandfärgad bedlington, så jag ska beställa en sådan av Patricia.

Tack snälla Malin för att vi fick komma! Å du Börje hälsar tillbaka till sitt första fans;-)




Börje

Tjabo




Isac



Greta




No comments: