Monday, August 27, 2007

Duracellvalpens början och slut på dagen

Icky har ett par duracellbatterier i sig, oj vilken energi han har den där. Det är full rulle hela dagarna, däremot är han kvällstrött så vid åtta tiden på kvällen går han till sin korg och lägger sig för natten.

Idag på förmiddagen satt han i soffan med mig och Molly och han som inte verkar ha saknat mamma ett dugg kröp intill Molly och letade tutte. Molly är ju snäll så hon sträckte ut sig och lät honom få sig en rejäl slurk.

Jag försökte raka nosen på honom idag, men aj aj vilken liten ettrig sak detta är. Han högg vilt efter klippmaskin och gnällde så man nästan fick tinnitus. Efter trekvart gav jag upp, så frågan är hur jag ska få nosen rakad på honom...

Bada eller duscha är däremot inga problem i alla fall inte om det är bedlingtonvalparna som ska bada. Idag när jag badade bedlingtonvalparna kom Icky in i duschen och jagade vattenstrålen när jag skulle duscha valparna, sedan tog han och försökte jucka på den stackars valp som för tillfället höll på att få sig ett bad. Tillslut fick Nicole komma och hjälpa mig och ta ut honom från badrummet. Ickys dag avslutades med att han blev upptagen ur korgen när han lagt sig och fick fönas torr, innan han fick sova för natten.


Icky tog sig en mysstund med Molly

Kvällen och lillpojken är trött





No comments: