Monday, September 21, 2009

Äntligen kurs

Ikväll är det dags för höstens första kurstillfälle. Nu är det Mollys tur att få följa med, det är ett par år sedan vi gick kurs senast. Molly älskar att gå på kurs, när vi närmar oss klubben med bilen börjar hon föra ett sjujädrars liv. Väl ute ur bilen far hon runt som en galning i en minut innan hon lugnar ner sig och kan ta glädjen med lite sans. Kursen är en fortsättning på den som jag gick med Icky i våras men,.. Icky är inte mogen för detta så Mollan får hänga med istället. Kursen avslutas i november med en officiell lydnads etta, utomhus... ha ha som om Molly skulle lägga sig och ligga platsliggning i november *host, host* Nåja kul ska det bli iaf och tänk om jag kan uppnå mitt mål med Molly som jag satte när vi gick vår första kurs, valpkurs januari 2005. Då sa jag att mitt mål var att få ett Lp1 på henne innan hon blev veteran, sedan dess har de ju desutom höjt veterangränsen från 7 till 8 år så vem vet jag kanske kan lyckas. Men jag behvöver ngn som peppar och sparkar på mig, jag är fruktansvärt dålig på att träna hemma.

No comments: