Thursday, February 7, 2008

Janice och Amie på besök

Känns konstigt att skriva `Janice på besök´ men det är så det är nu. Även om hon rättmätligen är Nicoles hund och har varit min hund i praktiken så är hon mammas och Arnes hund nu. Det är inte mig hon håller koll på, det är inte mitt knä hon väljer först, det är inte mig hon passar vid ytterdörren och ska följa med utan dem;-( Svider lite i hjärtat samtidigt som det värmer, nu är situationen så och hon älskar sin nya familj vilket var förutsättnign för att det här skulle gå bra. De här dagarna när de är här lever vi som tidigare, med en låst dörr mellan Nova och Janice och jag är orolig hela tiden för att någon ska glömma bort sig och släppa ihop dem av misstag. Skräcken jag kände när det rök ihop senaste gången ligger inte långt borta trots att det är över ett år sedan.


Janice kan ligga någon annanstans än i någons knä, hon kurar även nu gärna ihop sig tillsammans emd sin forna bästis Molly. Hon ligger precis likadant nu som hon gjorde när hon bodde här, ihopkrupen mot Mollys mage.
.


Nicole bor borta veckorna och har nu varit borta även i två helger, jag tror Honung saknar henne. Även om hon sover under mitt eller Anders täcke på natten så tror jag att hon saknar Nicole. Hon tyr sig mer till hundarna nu än hon gjort sedan hon var kattunge, när hon sover på dagen så sover hon i någon hundkorg helst där det ligger en hund. Busar gör hon mest med Icky och Stig, Icky är riktigt hårdhänt med henne men det verkar hon inte bry sig om utan busar tillbaka bara. Stig är mer för att gos med henenoch leka försiktigt genomn att puffa på henne med nosen, Stig står också för stor del av tvättningen av Honung.
.

Arne i soffan som vanligt med famen full av hundar, så här ser det ut hemma hos mamma och Arne varje kväll. Janice och Amie står vid vardagsrumsdörren fem minuter innan nyheterna börjar och väntar på att han ska gå och sätta sig. Icky tog också tillfället i akt och försåg sig med en bra liggplats, morsan trängde han iväg lite.
.


Amie nybadad, puh det var längesedan de var här. Gammelhunden var totalt igenväxt, öron och klor var det enda som var gjort.
.

Att klippa ner henne tog halva dagen för mig, Amie orkar inte stå på bordet så långa stunder i taget längre. Amie fyller snart tolv år och börjar bli gammal. Men korthårig blev hon till slut.















No comments: