Friday, February 15, 2008

Blodspår, minusgrader och näst intill storm

I morse innan jobbet var jag ut och la två korta blodspår. Kom hem sent från jobbet så spåren hann ligga i ca 8 timmar i några minusgrader, lite snö och vindar med nästan stormstyrka.
Väl hemma släppte jag Icky på det kortaste spåret, med sele på visade jag honom "skottplatsen" men han verkade inte fatta ett dugg vad jag ville. Troligtvis hade spåret legat för länge och han hade inte ens ner nosen i marken utan bet kopplet och ville busa. Strax innan klöven fick han nys på en blodfläck och följde sedan spåret de sista metrarna till klöven.

Andra spåret var lite längre och det fick Stig prova på, samma resultat som med Icky bara bus inget intresse alls av att spåra. Så Nova fick ta spåret istället men inte ens hon som vet vad det är frågan om klarade det utan problem, men efter några tapp hittade hon iaf klöven.

Jag får göra om det i morgon och låta spåren ligga max ett par timmar.

No comments: