Sunday, November 25, 2007

Utställninsdedut

Idag har vi varit på valputställning i Skogås i Whippetklubbens regi. Stig, Icky och Tyra var med och alla åkte ut utan HP:-( Icky hade helt plötsligt bara en kula, Tyra var fransysk och Stigs bedömning missade vi nästan totalt. Jag hade räknat ut att jag skulle ha gott om tid efter Icky och Tyra att fixa till Stig och ta mig till hans ring, men Stigs domare dömde fler hundar än Ickys trots att han startasde en halvtimma senare. Men tack vare Pajens valpköpare, Agnierszkas snabba beslut så kom Stig in i ringen i alla fall. Jag kom dit rusande och sprang ikapp Agnierszka inen i ringen och bara tog över kopplet:-) Tack för "rådigt ingripande" Agnierszka!
Nåja Stig föll inte domaren på läppen alls, han påstod att Stig var fet i kritiken skrev han ngt överviktig. Vinthundsdomare... resten av kritiken var iaf rätt bra.

Tack vare strulet med att bedömningarna krockade missade jag Tyra när hon var i ringen men, Klara sa att både mamma och Tyra skötte sig bra.

Ickys kritik:
Maskulint huvud, Tänder under skiftning, Välformade ögon, Tillräcklig hals, Passande bröstkorg för åldern, Harmoniskt vinklad, Väl ansatt svans, Rör sig utm med härlig drive, Välburen svans, Tyvärr inga testiklar för dagen

Tio minuter senare hade han båda kulorna på plats.
Nåja valparna fick träna att vara på utställning och de verkade trivas och vi tvåbentingar hade en trevlig dag.
Av någon outgrundlig aneldning glömde jag att fota Icky och Tyra idag. Däremot fotade jag Stig och Axa men jag fick ingen bra bild. Alla våra tre valpar fotades av Gladatassen så nu återstår att se om det blev ngn bra bild där som jag vill köpa.
Efter glatt mottagande och av tjejerna här hemma och mat så sover pojkarna nu gott.
Stig och Yildis Bling Bling "Axa"
Statisk päls och hundar som börjar bli trötta

Stig och Axa



Alla Janice tre valpar ställdes ut idag och lilla Snövit som ställdes i Brokne-Hoby blev BIR men oplacerad i finalen. Tur att vi har Snövit som försvarar våra färger;-)
Snövits kritik:
Utm huvud o Uttryck. Korekt valpbett, Utm hals bra kroppsutveckling, korrekt svans bra skuldra ben o tassar. utm pälskvalitet men för dagen ojämn i färgen. rör sig utmärkt .bra steg
Grattis Jennie!
















No comments: