Saturday, October 15, 2011

Funderingar

Ibland undrar man hur människor fungerar. Jag hade en kompis som jag tyckte jätte mkt om, av ngn anlending som jag inte vet vad det är så drog hon sig bort från mig. Visst så är livet, vissa vänner kommer och stannar för evigt andra kommer och går. Det som känns värst med detta är att hon har gett mig så mkt hjälp och när jag då fick chansen att återgälda lite av detta så gjorde jag det såklart.

I början på året ringde hon mig och frågade om en sak och jag erbjöd henne samma "byteshandel" som vi tidigare gjort, vilket hon gick med på. Sagt och gjort hon fick i runda slängar om vi ska räkna i pengar 10 000 kr av mig, jag har pratat med henne kanske 2-3 ggr sedan dess. I somras  fick jag ett mail att hon ville "göra rätt för sig" och betala mig typ 2000 kr och ville ha ett kontonummer. Hon fick mitt kontonummer... behöver jag berätta att jag inte fick några pengar. Nåja, pengarna kan jag både ha och vara utan men det som gör ont är vad hon gjorde i våras eller underlät att göra. Så mkt var den vänskapen värd.
Fel fel fel det som gör mest ont är att jag bryr mig.

No comments: