Saturday, July 30, 2011

Göteborg t&r på drygt ett dygn

Förra helgen var vi till Göteborg och införskaffade oss lite hjälp till mussaneringen i vårt hus, he he be en bön för Dessis råttor...

Med oss hem följde en Maine Coon tjej, färg? Blå såklart!!! eller blåsköldpadd och vit, back to the beginning eller nåt.
.
.
Pudlingarna var med, här sträcker vi på benen efter resan söderut
.

.
Kamilla och Klara tillsammans med pappa Knutte
.
Kamilla kommer jag att få äran att träffa ofta då hon ska flytta till en upfödarkollega och Klara Kluck är vår.
.
.
Ilkka och jag åkte förra lördagen övernattade på en jätte trevlig camping utanför Mariestad, söndagen ägandes åt mkt bilåkning. Målet var Askim och hem till Ann på Remaine's MCO för att häsla på katterna, men innan det hann vi med en tur på ett köpcenter också. Ilkka fick sig en ny telefon och jag hittade ett nytt schampoo till pudlarna ;-) Lite lunch hann vi avnjuta också innan vi äntligen kom iväg till Ann. Väl där så var det ingen tvekan om att Klara skulle med oss hem:-)
.
Hem kom vi mitt natten, katterna sa inte ett pip på hela vägen hem. Väl hemma fick de inta vardagsrummet, första två dygnen tillbringades mest under soffan men nu är de framme och har hälsat på alla pudlarna och pockar på att få komma ut ur vardagrsrummet. Jag vill nog gärna ha stängd dörr när jag inte har koll och nätgrind när jag är med mellan dem och bedlarna så länge. Tids nog är alla redo för en meeting.
.
Tack Ann för förtroendet att få förvalta lilla Klara!
.

No comments: