Tuesday, August 10, 2010

Utställning :-(

Hemma igen efter en kort men intensiv helg "hemma" i Härjedalen. Kom upp sent på fredagnatt, lördagen gick åt till badning och klippning av hundar, mammas samt Stig som skulle ställas på söndagen. En sväng till Sveg, med besök på pappas grav och lite sånt lyckades jag dock klämma in i schemat.

Söndag utställnig i Svenstavik, tre anmälda Stig, Leia och Doris. Båda tikarna drogs och Stig blev ensam, jag glömde byta från ökl till chkl på honom och nu undrar jag om doamren dömt honom annorlunda om jag kommit ihåg det... Han fick en slät 1:a pga att domaren tyckte att han saknade stickelhår, hallååå! Stig som har sååå mkt stickelhår, suck. Sedan tyckte han att han var instabil i fronten (vilket jag håller med om, iaf när han dansar fram i ringen) men enligt domaren så var Stigs avsaknad av stickelhår anledningen till den släta 1:an. Suck, bara att svälja förtreten och se framemot nästa utställning som blir 2x INT. i Estland om två veckor.

No comments: