Saturday, August 28, 2010

Ingen ordning alls

Livet är lite uppochner just nu och på hundfronten händer inte mycket just nu, inga utställningar eller andra tävlingar på gång just nu. Spåträningen har totalt hamnat i glömska, stackars Stig ber och ber om att få åka iväg varje gång han är lös på framsidan. Han springer till bilen och står framför dörren och eller bakluckan och viftar frenetiskt på svansen, spårningen hann under våren och början på sommaren bli "vår grej" så jag får riktigt dåligt samvete för honom. Men jag ska ta tag i det igen och låta hundarna få spåra de tycker så mkt om det.
.
Sofie har flyttat till sin nya familj, till mina kära vänner Christer och Karin och deras barn med Sandra i täten. Sofie ska bli Sandras hund, de ska snart börja sin första kurs tillsammans, sedan hoppas jag att vi lyckas klämma in en valputställning snart. Sedan ska vi se till att Sandra får komma till någon som kan lära henne sköta pudelpälsar :-)
.
Bus Nalle bor fortfarande kvar "hemma" och håller både mig och hundarna vaken, vilken energi denna lilla kille har. Han är full av bus men kan även ligag stilla och vara hur go och mysig som helst. Han är en vaken och alert kille, jag önskar att han hamnar hos någon som vill jobba med honom han är så positiv och vill vara till lags när han har tid förståss för hans påhitt tar ju lite tid :-) Han ser dessutom rikigt bra ut så inte mig emot om någon vill ställa ut honom någon gång.
.

No comments: