Saturday, June 19, 2010

Valphage

Idag har Nalle och Sofie fått en hage utomhus, jätte skönt att kunna ha dem ute utan att vara där med dem hela tiden. De har varit ute hela eftermiddagen och både ätit och sovit ute. De var ute när brudparets 18 Jas plan dundrade över här 3 gånger... men det verkade inte påverka dem nämnvärt trots att de vuxna hundarna blev lite galna, de förstod på mig och Caroline att det var något annorlunda i görningen. Så när flygplanen högljutt körde över här stod de och nyfiket tittade mot parkeringen, knäppisar de trodde att det kom någon. By the wayt så tog det 8 minuter från att Jas:arna åkt över oss för tredje gången och tills vi såg dem på TV:n i sin fyrklöverformation passera över brudparet. Häftigt va Gräddö - Stockhlm C 8 min :-D
*
Dagen började med en årets första Loppis runda med Marie, jag inhandlade en spetsgardin (tak till valphagen), en leksak till Nalle o Sofie, tre glas, 5 DVD filmer och en LP skiva Magnus och Brasses Varning för barn.
*
Nu har vi precis avnjutit en god middag med Caroline och Kristoffer.
*
I morgan åker Caroline på Emax (hennes stipdendium grejs) och jag ska ta tag i pälsvården av Nalle och Sofie. Mitt mål är att båda två ska badas, klippas och fotas alltihop på samma dag...
*
Nu dags för efterrätt jordgubbar och glass.

No comments: