Friday, January 1, 2010

Nyårsdagen

Bjöd på ca 7 minus grader och 2-3 dm nysnö. Jag har skottat snö så ryggen värker och svetten lackade. Hundarna tycker snön är jätte kul och de kan inte stilla sig alls i koppel utan hoppar och skuttar glatt fram.

Jag har några veckor varit orolig för Keso vars ögon rinner, han har ingen infektion och verkar inte irriterad alls i ögonen så jag misstänker att hans kindtänder inte nörts som de ska längre :-( Bara det blir vardag igen så ska jag kontakta en kaninveterinär och höra om det går att göra ngt. Vill inte bli av med Keso än, han är ju bara sex år :-( Ärligt talat så sitetr både Keso och Robert mest ensamma i sin burar, de får mat och vatten och burarna städade, klorna klippta osv men,.. det är inte ofta jag ger mig tid till att låta dem springa lösa osv. Men jag vill ju iaf inte bli av med dem, inte genom att de blir sjuka åtminstone ;-(


min Keso





No comments: