Saturday, February 28, 2009

Utställnignsdebut

Idag har Candy och jag varit i Nyköping, Candy ställdes i valpklass. Det var kortpälsade lilla Candy och två välpälsade snygag tjejer. BIR valp blev Ulla Franssons Nicolle, en jätte fin liten tik (dotter till Malin och Ann-Maries fina Sigge) och tvåa med HP blev Eva Bybergs goding Doris (en ljuvlig Oliverdotter) och trea utan HP blev då min lilla Candy. Hon fick jätte bra kritik så jag är nöjd, känns som Candy fick en liten revange mot sin olycka med frakturen. Hon rör sig som hon ska, hon ser ut som hon ska i benet och har inte ont. Hon är med andra ord en "normal" valp igen. Kritiken glömde jag i bilen och jag vägrar gå ut något mer idag (såå trött:-), så den skriver jag in i morgon.

De vuxna bedlingtonarna gick så sent så jag orkade inte vänta utan åkte hemöver. I Södertälje var jag tvungen och stanna och sova en halvtimme innan jag orkade köra vidare. Väl hemma fixade Carolin middag som vi åt till tonerna av Thorleifs mfl :-)

No comments: