Tuesday, August 5, 2008

Jämtlandsresa

I helgen som gick var jag, caroline och Lena upp till Jämtland. Vi började med att åka till min mamma i Härjedalen på fredagen, tidig lördagmorgon åkte vi vidare till Svenstavik. SKK int utställning. Jossa, Marie och Dobby kom också så dagen började för min del med klippning av Dobby, Lena klippte Icky och Caroline sov i bilen:-)
*
Dobby blev BIM och fick är CERT och Molly BT-2, slagen av Karolina Lidsells fina Ronja.
Icky ställdes i juniorklass och fick en 1:a med HP, BIR blev Ickys fina pappa Linus. Ett stort Grattis till Linus ägare Bruno och Maud! Det var så kul att få vara med och se honom sväva fram i ringen.
*
Lördagsnatten tillbringade vi på Frösön hos barnens farmor och farfar, såå skönt att slippa åka tillbaka till Sveg och kul att träffa dem igen. Caroline och några av henens konfakompisar var på Storsjöyran, så jag får väl erkänna att jag inte sov så bra förrän hon kom hem vid fyratiden på morgonen.
*
På söndagen ställdes Icky i Brunflo på SPK:s utställning i ösregn. CK och BH-R blev det. Efter finalerna där Berit Eliasson blev BIS med sin fina mellanpudeltik Popcorn åkte vi söderut. Carro och jag var hemma vid 01,30 tiden.
*
Söta "Ärtan" Notify I´m A Little Pie
*

BIR "Linus" Notify Magic med Bruno som för dagen hade titeln `x-tra stolt husse´
*

BIR Linus
*
I slutet på dagen, värkande fötter, trött och genomfrusna... ändock var vi ute hela dagen efter trots att det då spöregnade hela dan
*





No comments: