Thursday, April 10, 2008

Grattis Nova 7 år

Idag fyller Nova fyller 7 år. Tänk att hon blivit sju år redan, känns som det var igår vi fick henne samtidigt som det känns som om vi alltid haft henne.

Trots att det var Novas födelsedag idag så fick hon stanna hemma med Icky, när jag var och tränade med Stig och Molly. Första gången på nästan ett år som jag och Molly gjorde något "vettigt". Molly och leonbergern Isak gick ett kort lydnadspass med Mari-Anne som instruktör, Molly levde upp och tyckte det var jätte kul. Så nu får jag ta mig i kragen och fortsätta träna med henne.

I Stigs grupp var de sex hundar, bla Börje. Stig tyckte det var rätt tråkigt idag, han hade ingen gaist alls. Börje var raka motsatsen med en massa energi. Efter kursen släppte vi lös Stig och Börje så att det kunde busa, Börje raceade runt som en tok medan Stig hölls sig till mig, det var inte hans dag idag. På kursen var de duktiga båda killarna iaf.

Och våren... som jag trodde var i antågande har regnat och snöat bort, hu vilket väder det varit de senaste dagarna.



Ett märgben blev hennes extra godis idag, och det gillar hon
Det var riktigt mums


No comments: