Thursday, October 18, 2007

Det var en gång...

..en blomma.

Nicole köpte en gardenia till sitt rum förmodligen fick den inte tillräckligt med omsorg så den började se risig ut. Så Nicole ställde ut den i den mörka hallen utanför hennes rum, igår hittade jag den och trodde mig kunna rädda den. Så sagt och gjort så satte jag den i duschen och dränkte den ordentligt, sedan stängde jag duschdörrarna ordentligt så att mina små söta pojkar inte skulle få för sig något.

Idag duschade någon och lämnade blomman utanför duschen, jag såg det och stopapde in den och duschade på den ordentligt igen men... glömde stänga dörrarna. Det fick jag lätt ångra när jag skulle gå och lägga mig.


Först hittade jag en tom blomkruka i hallen, undrade var den kom ifrån.



Jag behövde inte undra så länge, förstod vad det var när jag kollade in i duschen. Men blomman och det mesta av jorden fanns inte där.



Detta hittade jag inne på kontoret/valprummet som ingen använder just eftersom vi börjat fixa väggarna då vi ska måla om där. Några hade hittat in hit i alla fall. Undar om de haft skoj, hoppas det för det tog ett tag att ta reda på eländet efter dem. Dem = Stig och Icky kan jag säga med största säkerhet utan att ha tagit dem på bar gärning, jag dömer dem ohörda.


No comments: