Monday, December 24, 2012

God Jul


Hoppas alla får en riktigt God Jul!

Ilkka, jag och hundarna är ensamma hemma, Caroline jobbar tills i kväll, Nicole, Sima och Gaia är i Schweiz, Dessi, Silver och Alex hos sin mamma. Gubben är inte helt kurant, en vecka och en dag sedan han opererade axeln och idag är en "baksmälledag". Han har ont förmodligen sviter efter att jag dragit med honom ut på affärer i två dagar, ops. Nåja, nu får han tid och vila och läka.

Hundarna och jag har skottat den sedvanliga snön, fy f*n vad less jag är på snö nu, jag skulle ge rätt mycket för att någon kom hit och drog ett par varv med traktorskopan. Någon har backat in där jag brukar parkera min bil med en stooor traktor några gånger utan att skotta bort snön, gissa om det är hårda vallar på ett par decimeter efter däcken. Finns inte en chans att jag kan skotta bort dessa, inte kan jag köra på dem heller för då fastnar bilen. Så nu det är bara att parkera mitt på infartsvägen, behöver jag säga att motorvärmarkabeln inte räcker dit ens med skravsladd :-(

Nåja, nu är det slutklagat :-) Vi har det faktiskt riktigt bra, lugnt och skönt, brasan i köksspisen värmer gott, bra på TV och god mat. I kväll när Caroline kommer hem har hon önskat glögg till det serverar vi ost, kex och räkor.

Nu ska jag väcka Charley som sover i mitt knä och ge hundarna mat och sen ska de få ett gott julklappsben.  

Vi önskar er alla en riktigt GOD JUL

Nina, Ilkka & hundarna

No comments: