Sunday, September 4, 2011

Tallin

Arbetsveckan avslutades med verksamhetsplanering på en tvådagarskryssning till Tallin, 2 dagars och två dagars, kryssningen var två dagar och Tallin fick vi 3,5 timmar på oss att utforska. En resa som för många slutade på ett chockerande sätt, jag trodde mig "veta" att det skulle hända och gick bara och väntade.

Under de tre timamrna vi fick i Tallin så jag tre hundar en långhårig 'by-rock', en australian cattle dog och en ngt annat som jag inte minns vad det var och inte en enda katt. En liten ytte pyttig tillbehörs affär som försökte sälja en minikattlåda till mig. Däremot så fick vi se en massa fina gamla hus i denna Hansa stad. Helt klart värt ett till besök med lite mera tid att spendera i staden.

Väl på Svensk mark igen var min älskade sambo och mötte mig vid färjeterminalen och sedan åkte vi in till stan och strosade några timmar. När vi kom hem till Täby fick hundarna storspel... Icky måde som en prins, husse har skämt bort honom ordentligt med special mat de här dagarna.

Söndagen har tillbringats i trädgården med div. städjobb, dags att göra höst med alal pellisar och rotslå en del nya växter osv. Nästa helg har vi plantbytar- och betonggjutningsdag, ska bli jätte kul.

En tur till svampskogen hann vi också med på vägen till UV där vi hämtade Derssi och Silver. Och som vanligt seen middag.

No comments: