Wednesday, May 11, 2011

Utställnings- eller romantisk helg...

frågan är vilket konto vi ska sätta helgen som gick på, kanske båda faktiskt :-)

Vi har tillbringat helgen i Helsingör och Hilleröd och varför åker man till Danmark om inte för hundutställning. På lördagen var det Danska Terrierklubben som hade utsällning i Helsingör, en liten och trevlig utsällning. Två bedlingtoner var anmälda, Leia och Jennies Kenja (dotter till Molly). Leia blev BT-2 och Kenja BIR med CERT. Ska jag vara sur som "förlorade", nej att Kenja finns är ju tack vare att jag ville säkerhetsställa att jag fick behålla mina linjer utan att ta en kull själv vid en tidpunkt då det inte passade. Så Jennie fick frågan om hon ville ta en kull på Molly och det ville hon, vilket blev riktigt lyckat. Så småningom hoppas jag att jag kan köpa "tillbaka" en valp efter Kenja.

Söndagen var det DKK i Hilleröd, Stig blev BIM med draget CACIB (orsaken var att domaren inte trodde att han kunde bli champion i sitt eget hemland... Då frågade jag vem hon trodde hade lättast att bli champion i England Stig eller Kenja, döm om min förvåning när hon svarar "-hanen" ... varför inte bara säga att nej jag tycker inte att han är tillräckligt bra för det). Kenja blev alltså BIR med CERT och Leia fick Ex utan CK :-( Nåja, Stickan är iaf Cruft's kvalificerad så om allt går som det ska åker vi till London i mars 2012 eller åtminstone Stig iaf, han har ju sin Carro där.

Vi hade en underbar lördagskväll i Helsingör, god mat ute och ett glas vin på hotellrummet.
Vädret var helt underbart, varm och skönt. Körbärsträden och magnoliorna stod i full blom.

.
Stig BIM och Kenja BIR
DKK Hilleröd 8 maj
.

No comments: