Monday, April 12, 2010

Hur många valpar?

Kan dölja sig i en pudelmage idag är det 46 dygn från första parning mellan Janice och Troy och oj oj oj vilken mage hon har. Mamma gissar 5, Anders 7 så jag lägger mig mitttemellan på 6 då...

Janice har en dum ovana att hoppa rakt upp i famnen på en, dettta gör hon nu också trots sin magstorlek. Det är jätte läskigt att fånga henna i luften när man vet vilken mage hon har, i morse när hon kom farandes mot mig var jag nabb och slängde mig ner på knä innan hon hann hoppa. Så jag kunde lyfta upp henne på ett sätt som känns bättre :-/

Både Janice och Vilja har accepterat att mamma och Arne inte är kvar ho oss och de verkar trivas bra, skönt!

Den som kinkar lite nu är Stig,.. han har ju dumehet för sig att han ska markera inne så fort det blir förändringar i flocken *morr*. Men tack och lov bruakr det gå över på ett par dagar. I morse hann han med ett stolsben och en oöppnad kattsandpåse som stog olämpligt på golvet.

No comments: