Thursday, October 1, 2009

Tid för eftertanke

Idag är det 10 år sedan min syster gick bort, 10 år framåt känns som en evighet men tänker man tillbaka så känns det som om det var igår det fruktansvärda hände. När den djävulska sjukdomen cancer satte klorna i min älskade syster och tog henne ifrån oss som älskade henne. Tankarna idag går naturligtvis till Harrine min syster men också till hennes fyra barn. Tre av dem var vuxna när detta hände men Jannice var bara 12 år, nu är hon 22 ingen skulle behöva leva dessa år utan sin mamma så som hon gjort. Jannice förlorade sin mor och vår mamma en ett barn, det ska ingen behöva få uppleva heller. Mamma har haft det jobbigt senaste veckan och tänkt på att årsdagen närmat sig, det är alltid svårast den här tiden på året säger hon.

Hundbloggen blev idag tankar på det som varit men jag skrev om det som låg mig närmast idag.

Jag avslutar dagens inlägg med ord som min mor brukar säga.
Var rädda om varandra man vet aldrig hur länge man har varandra.

No comments: