Sunday, August 30, 2009

Resumé

Idag har Icky, Greta och jag tillbringat ett par timmar uppe på Kafé Kvarnudden, det är så trevlig och mysigt där. Caroline kom upp och fikade också när hon slutade jobbet för dagen.

Förra lördagen hade SKBK rasspecial i Skoby i regn, regn, regn. Irene och Börje åkte med mig och mina fyrbenta tjejer. Marie och Jossan med Dobby och Albus var också där, de kom redan på fredagen och hade husvagnen med sig. Till min stora glädje kom Carina och Candy dit också trots regnet, så kul att träffa dem igen och få gosa lite med goa rara Candy.

Våra hundar hade inga större framgångar, Dobby och Börje fick inga HP, Molly fick HP med blev sist i champiponklassen av tre tikar. Dobby blev bästa blåa där, Nova fick vara med i tävlan om bästa blå enligt matte var hon finast både i färg, hull och frisyr :-) Molly med sönerna Dobby och Börje blev BIS uppfödargrupp i stark konkurrens av kennel Yildiz.

Bedömningen flöt jätte bra och stämningen runt ringen var bra trots all nederbörd :-) hela tillställningen var kanonbra ordnad. Mellan hanhundklasserna och tiklasserna var det lunch uppehåll och Bybergarna hade lagat en underbart god lunch.

Efter finalerna bjöd Lena B på tårta och kaffe och hör och häpna nu tittade solen fram och torkade upp både prylar, hundar och människor.

Sedan bar det av hemåt, Jossa och Marie kom också till Gräddö. Vi grillade, badade fönade och klippte hundar tills mitt i natten.

På söndagen var det SKK utställning i Vallentuna, Dobby och Albus ställdes. Leija med familj kom och tittade. Dobby slutade som BH-4 med CERT och blev därmed också Champion, jippi!!! Bra jobbat Jossan! Albus blev BH-R som tur var, jag hade inte gillar att Albus slog Dobby just den här dagen :-)

No comments: