Tuesday, October 7, 2008

Långhelg i Värmland

I helgen har jag, Icky och Molly varit i Karlstad hos Christer, Karin, Kasper, Sandra och Leo (till katterna Rasmus och Krockos stora förtret). Lördagen tillbringade vi letandes efter svamp i skogen, som vanligt när jag är med alltså inget plockande av svamp utan just bara letande:-)Hundarna var nöjda och skitiga när vi kom hem iaf. Ett besök på Karlstads djurhem som hade öppet hus (på djurens- och kanelbullensdag) hann vi med också.

På söndagen var jag, Karin och Molly i Kongsvinger på utställning. Molly skötte sig exemplariskt, gick som en klocka och visade sig sååå fint i ringen men… det räckte inte till mer än en slät etta:-( Funderar på att ta med Karin på alla utställningar, så smidigt allt flyter är man har en bra organisatör med sig. En hel kylväska med god mat, kaffetermos och en massa bullar hade hon fixat. När jag klantade mig och klippte mig i fingret och blodet rann i forsar så hade jag en egen sjukvårdare med mig;-)


Även om Molly inte fick något Norskt cert så fick hon iaf en blå-gul förstapris rosett av Sandra, så det så!

*

På vägen tillbaka till Karlstad stannade vi till hos Marit som bor nästan invid Norska gränsen, kul att träffa henne (var nog typ 8-10 år sedan sist…) och hennes mysiga lilla pojke. Hemma hade Sandra passat Icky hela dagen, det var första gången jag lämnade bort honom och han hade inte tagit ngn skada alls och inte jag heller:-) På kvällen rök Kasper och Sandra ihop om vem som skulle få ha Icky sovandes i sin säng… vilket slutade med att de delade rum och hade både Icky och Molly i sina sängar.

Måndagsmorgon = hemresa. Gick bra, hämtade upp Gosekissen hos fam Norén i Vallentuna på vägen, men nu är det en Leiah och ingen Gosekissen. Vilgot har döpt henne efter en Princess Leia i Star Wars, pojkar, pojkar :-)

Kvällen avslutades med kurs på brukshundsklubben med Icky, han orkade halva tiden sedan tog tröttheten ut sin rätt på lillpojken så då la vi av för dagen.

Tack Karin för allt i helgen!!!
och Tack Sandra för all hjälp med Icky du är så duktig! och Icky tackar jätte jätte mycket för sitt nya fina koppel, som jag lovar gömma för busiga valpar...

No comments: